پرداخت تسهیلات ویژه برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی مشهد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد: حق تولیت آستان قدس رضوی در مشهد به درستی ادا نشده است | آیت‌الله مروی با نگاهی دلسوزانه به دنبال گره‌گشایی مشکلات بودند ضرورت بررسی دقیق آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از سوخت‌های مصرفی در خراسان رضوی بازدید وزیر کشور از طرح‌های حاشیه شهر مشهد مقدس (۸ شهریور ۱۴۰۳) + عکس آمادگی کامل مدیریت شهری مشهدمقدس برای میزبانی از زائران دهه پایانی صفر توضیحات وزیر کشور در خصوص تعطیلی احتمالی روز سه‌شنبه (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) + فیلم برقراری خط پروازی مشهد با ۲۲ فرودگاه خارجی در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی: رفع مسائل پارکینگ، تردد زائران و اقامت آن‌ها نیازمند عزم ملی است شهردار مشهد مقدس: ستاد دهه آخر صفر با ۶ کمیته در حال کار است نیاز به ۶ میلیون آب‌معدنی برای زائران دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ در مشهد انجام اقدامات ویژه برای مقابله با آلودگی و حفاظت از مناطق حساس خراسان‌رضوی اجرای طرح «هر محله، یک زائرسرا» در مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ گذری بر تاریخ کانون‌های دینی و ادبی مشهد به روایت علامه محمدرضا حکیمی | نهاد‌های انسان‌ساز ارض اقدس پیش‌بینی تأمین ۲ میلیون قرص نان برای زائران امام‌رضا(ع) در ورودی‌های مشهد در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ نظافت مکانیزه معابر منتهی به حرم رضوی در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ فعالیت بیست‌وچهارساعته ۱۵ گشت ویژه جمع‌آوری متکدیان در منطقه ثامن مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ اعمال‌قانون ۱۹۱۲ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۶ خودروی متخلف توقیف شدند (‌۸ شهریور ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | نمایی از جاده مارشک در نزدیکی مشهد رفع خطر از ۳۶ مقطع پرتصادف و ۱۶ پروژه ایمنی راه در جاده‌های خراسان رضوی ارائه خدمات مشاوره روانشناسی در ۶ ایستگاه استقبال از زائر در مشهد، در دهه پایانی ماه صفر ۱۴۰۳ | خدمت ۶۴۰ زوج جوان مشهدی به زائرین امام رضا (ع)  سرویس‌دهی ویژه اتوبوس‌رانی مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۳
سرخط خبرها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد: حق تولیت آستان قدس رضوی در مشهد به درستی ادا نشده است | آیت‌الله مروی با نگاهی دلسوزانه به دنبال گره‌گشایی مشکلات بودند

  • کد خبر: ۲۴۸۰۹۴
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد: حق تولیت آستان قدس رضوی در مشهد به درستی ادا نشده است | آیت‌الله مروی با نگاهی دلسوزانه به دنبال گره‌گشایی مشکلات بودند
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: تولیت آستان قدس رضوی با نگاهی دلسوزانه و با خلوص نیت همواره به دنبال گره گشایی مسائل شهری بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام حسن منصوریان، امروز پنجشنبه ۸ شهریورماه در نطق پیش از دستور یکصد و بیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی اظهار کرد: در چند روز گذشته بزرگترین حماسه در راه عشق به امام حسین (ع) بازهم رقم خورد و این شور هرسال پررنگ‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود. خوشبختانه مدیریت شهری مشهد در اربعین حسینی بازهم نقش پر رنگی داشت و می‌بایست از حماسه‌آفرینی همه پاکبانان، رانندگان اتوبوس و راهنمایان زائر و مدیران و ... که در ایام اربعین حسینی در نجف اشرف به خدمت رسانی زائران پیاده مشغول بودند، کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم، البته که حمایت‌های شورای اسلامی شهر در بحث اجرای برنامه‌های اربعین نیز شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به این موضوع که اکنون هم برای میزبانی از زائران دهه پایانی ماه صفر در مشهد آماده می‌شویم، افزود: بعد از این ماموریت بزرگ در کشور عراق، حالا باید در مشهد وظیفه مشابه، اما در دامنه‌ای وسیع‌تر را به سرانجام برسانیم. امیدواریم که در این روز‌ها میزبان خوبی باشیم و امام‌رضا (ع) از این خدمات راضی باشند.همچنین همکاران سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری هم در این ایام تلاش می‌کنند که حس خوب ایجاد کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: باید توجه داشت که این عزیزان در شرایط دشواری مشغول فعالیت هستند و هیچوقت تاکنون سازمان چنین عددی را به پیمانکاران بدهکار نبوده است. بدهکاری سازمان فرهنگی یعنی شرمندگی در برابر هنرمند، در برابر مسجد و هیات امناء مسجد، در برابر تشکل‌ها و مجموعه‌های مردم‌نهاد و شرمنده شدن برای مجری یک برنامه و قاری.

وی در ادامه با تاکید بر این موضوع که اگر فعالیت‎‌ها با وجود این بدهی‌ها همچنان درحال اجراست، به اعتبار مدیران سازمان بوده و پیمانکاران امیدی به دریافت مطالبات خود ندارند، گفت: اگر این افرادی که به آنها اشاره کردیم، از ما ناراضی باشند، حال خیلی‌ها در این شهر بد می‌شود چراکه این عزیزان، بدنه اجتماعی دارند و محل رجوع مردم هستند.

منصوریان با بیان اینکه پرداخت این مطالبات که با حدود ۳۰ میلیارد تومان بخش زیادی از آن حل و فصل می‌شود، باید در اولویت قرار گیرد، گفت: اگر این ۳۰ میلیارد تومان را پرداخت نکنیم، به اندازه چندصد میلیارد تومان برای مدیریت شهری بدنامی ایجاد می‌شود و سرمایه اجتماعی با محوریت کنشگران، هنرمندان و مفاخر شهر را از دست می‌دهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه نطق خود، افزود: وظیفه دارم از یکی از دستگاه‌هایی که همواره در کنار مدیریت شهری بوده است و ما را تنها نگذاشته است صحبت کنم. دستگاه آستان قدس رضوی که در راس آن به عنوان تولیت، عالمی مجاهد قرار گرفته است که برای مردم این شهر تلاش‌های زیادی دارد، اما کمتر از او و خدماتش صحبت می‌شود.

وی ادامه داد: در شهر مشهدالرضا (ع) همه میهمان هستیم و موقتی در زمین امام‌رضا (ع) سکونت داریم. اراضی این شهر همگی وقف امام‌رضا (ع) است و در زمین خانه امام مهربانی‌ها، به عاریه زندگی می‌کنیم. آستان قدس برای ما تقدس دارد و تولیت آستان قدس نیز از عزیزانی است که حق‌شان در این شهر ادا نشده و پیرامون شخصیت ایشان گفتگویی نشده است.

منصوریان تاکید کرد: آیت‌الله مروی، مجتهدی مسلم بوده که خلوص و گره‌گشایی ایشان از مسائل شهری همچون پادگان ارتش و بازگشایی بلوار بصیرت و اراضی خدربیک و ایستگاه استقبال از زائر طرق و ... را باید به زبان بیاوریم؛ گره‌هایی که با دستور شخصی ایشان پس از سال‌ها باز شد کار‌های بزرگی بوده است که در تاریخ ثبت خواهد شد. تولیت آستان قدس رضوی با نگاهی دلسوزانه و با خلوص نیت همواره به دنبال گره گشایی مسائل و مشکلات شهری بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: آیت‌الله مروی خدمات زیادی را در مشهد انجام داده اند، اما آن قدر این شخصیت برجسته، بی ادعا هستند و مناعت طبع دارند که دوست ندارند درمورد شخص خودشان صحبتی شود. اما در گفتگو‌ها و مراوده‌ها باید پیوسته از شخصیت ایشان صیانت کنیم و قدردان نگاه جذب حداکثری ایشان هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->